Virabhadrasana II - στάση του πολεμιστή και η στάση του Κριού
iamminne.tumblr |
Η Virabhadrasana είναι η στάση του πολεμιστή στη yoga. Έχει τρεις εκδοχές, την Ι, την ΙΙ και την ΙΙΙ. Σήμερα θα μιλήσουμε για τη στάση του πολεμιστή ΙΙ. Η στάση έχει πάρει το όνομά της από τον πολεμιστή Virabhadra ο οποίος γεννήθηκε από μια πλεξίδα των μαλλιών του άρχοντα Σίβα.
Σύμφωνα με το μύθο, ο Βασιλιάς Daksha έκανε μια μεγάλη συγκέντρωση και κάλεσε όλους τους πιθανούς μνηστήρες για την κόρη του τη Sita εκτός του άρχοντα Shiva. Η κόρη του όμως επιθυμούσε τον Shiva για σύζυγό της, και όταν ήρθε η ώρα να διαλέξει μνηστήρα, πέταξε ψηλά το ανθοστέφανό της φωνάζοντας το όνομά του. Τότε ο Shiva εμφανίστηκε φορώντας το ανθοστέφανό της, πράγμα το οποίο επισφράγισε το γάμο τους παρά την αντίρρηση του πατέρα της. Ο Daksha λοιπόν, εξοργισμένος με την κόρη του, έκανε ακόμη μια εκδήλωση γνωστή ως yagya, στην οποία κάλεσε όλα τα έμβυα όντα εκτός από την κόρη του και τον Shiva. Η Sita αποφάσισε να πάει στην yagya παρ'ότι δεν ήταν καλεσμένη και δέχτηκε τον χλευασμό από τον πατέρα της μπροστά σε όλους τους καλεσμένους του. Από το θυμό της κάηκε μέσα στην ίδια τη φωτιά της και πέθανε σωματικά, καθώς απαρνήθηκε το σώμα που της έχει δώσει ο πατέρας της. Όταν έμαθε ο Shiva τι είχε συμβεί έκοψε μια πλεξίδα από τα μαλλιά του και την έριξε στο έδαφος και από αυτή γεννήθηκε ο Πολεμιστής Virabhadra. Ο πολεμιστής γεννήθηκε βγαίνοντας από τη γή με τα χέρια προς τα επάνω, όπως η στάση Virabhadrasana I, και όπως η Virabhadrasana II επιτέθηκε με το σπαθί του στον Βασιλιά Daksha και τον αποκεφάλισε. Στη στάση της Virabhadrasana III παλούκωσε το κεφάλι του Βασιλιά. Η Σίτα δυσαρεστήθηκε πολύ με την κατάληξη του πατέρα της, τον οποίο συγχώρησε και ξαναζωντάνεψε αντικαθιστώντας το κεφάλι του με το κεφάλι μιας κατσίκας. Το ίδιο έκανε και ο Shiva, ο οποίος μετάνοιωσε για την πράξη του. Ο Βασιλιάς ανακάλεσε και οργάνωσε μια συγκέντρωση για να γιορτάσουν την επανένωσή τους.
Η ιστορία ίσως μοιάζει βάρβαρη και δυσάρεστη, αλλά η ουσία της είναι απλή και μεταφέρει μηνύματα ακόμη και στο σήμερα, παρ'οτι προέρχεται από την αρχαία Ινδική μυθολογία. Μπορεί να βρίσκεται μια πολεμική στάση μέσα στην πρακτική της γιόγκα, αλλά θα πρέπει να κρίνουμε την ιστορία από την εποχή της, όταν ο πόλεμος και ο θάνατος ήταν συχνό φαινόμενο. Η ουσία της ιστορίας είναι η δίκαιη οργή και η υπεράσπιση του αθώου. Να χαιρόμαστε με τη χαρά του άλλου και να συμπονάμε τους λυπημένους, να νιώθουμε ευχαρίστηση για όσους είναι τυχεροί και αδιαφορία για εκείνους που είναι κακοί. Να συγχωρούμε. Στην πορεία μας για να γίνουμε yogi νομίζουμε πως πρέπει να είμαστε κενοί από αρνητικά συναισθήματα, αλλά κάτι τέτοιο είναι σχεδόν αδύνατο. Είναι στη φύση μας να νιώσουμε οργή, θυμό, απογοήτευση, ζήλεια, στεναχώρια. Το πώς χειριζόμαστε αυτά τα συναισθήματα είναι το μάθημα που λαμβάνουμε μέσω της yoga. Το πώς θα τα εκφράσουμε, και πόσο μπορούμε να τα ανατρέψουμε. Το να αναζητάμε την αποφόρτιση και ηρεμία, ώστε να διαχειριστούμε τα συναισθήματά μας και πάλι με πιο ξεκάθαρη σκέψη. Να αναζητούμε τη συγχώρεση και να συγχωρούμε αναγνωρίζοντας τα λάθη μας και δίνοντας την ευκαιρία στους ανθρώπους να επανορθώσουν. Να χαιρόμαστε χωρίς να στεκόμαστε εμπόδιο, να λυπόμαστε και να συμπαραστεκόμαστε σε όσους το έχουν ανάγκη δίνοντας θάρρος για νέο ξεκίνημα και αναγέννηση.
Vira σημαίνει ήρωας και Bhadra σημαίνει φίλος.
Σύμφωνα με την astropedia η στάση του Πολεμιστή II είναι η στάση του Κριού.
"Η στάση του Πολεμιστή II είναι φτιαγμένη για τον Κριό! Είναι ένα ζώδιο φτιαγμένο για να πολεμάει και για να είναι σε ετοιμότητα, όποτε το χρειαστεί. Ο Κριός είναι κυριαρχικός, μάχιμος και τολμηρός. Η στάση αυτή του ταιριάζει γάντι, καθώς μπορεί να εξελίξει το πρωτοπόρο και επιβλητικό πνεύμα του και να γυμναστεί με τον τρόπο που του αρμόζει."
πηγές:
Comments
Post a Comment